Przegląd i warsztaty artystyczno-edukacyjne: TWORZYMY POSTAĆ

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

mkid

W wakacje 2019 roku w Teatrze BARAKAH został zorganizowany Przegląd i warsztaty artystyczno-edukacyjne: TWORZYMY POSTAĆ, w ramach których odbyły się warsztaty teatralne, warsztaty choreograficzne, warsztaty muzyczne, warsztaty plastyczne oraz pokaz specjalny i wernisaż.

Plan warsztatów:
10 lipca, 21:00 – Rytmiczna Barakah / warsztaty bębniarskie + jam session
14 sierpnia, 21:00 – Rytmiczna Barakah / warsztaty bębniarskie + jam session
19 sierpnia, 12:00 i 19:00 – Warsztaty teatralne dla dorosłych
20 sierpnia, 12:00 i 19:00 – Warsztaty teatralne dla dorosłych
21 sierpnia, 12:00 – Warsztaty plastyczne dla dorosłych
19:00 – Warsztaty muzyczne dla dorosłych
22 sierpnia, 12:00 i 19:00 – Warsztaty choreograficzne dla dorosłych
23 sierpnia, 12:00 i 19:00 – Warsztaty choreograficzne dla dorosłych
26 sierpnia, 16:00 – Warsztaty teatralne dla seniorów
27 sierpnia, 16:00 – Warsztaty teatralne dla seniorów
28 sierpnia, 16:00 – Warsztaty choreograficzne dla seniorów
21:00 – Rytmiczna Barakah / warsztaty bębniarskie + jam session
29 sierpnia, 16:00 – Warsztaty plastyczne dla seniorów
30 sierpnia, 16:00 – Warsztaty muzyczne dla seniorów
31 sierpnia, 16:00 – Pokaz
18 września, 19:00 – Wernisaż wystawy fotografii


Warsztaty zakończył pokaz specjalny reżyserowany przez Anę Nowicką

Teatr-Barakah-_warsztaty_pokaz_post_1 (2) (1)

Zdjęcia zrobione podczas warsztatów przez Piotra Kubica zostały pokazane na wystawie

Na wszystkie wydarzenia był wstęp wolny.

Warsztaty prowadzili:

Ana Nowicka – dyrektor i założycielka Teatru BARAKAH; w latach 2015-2016 dyrektor Krakowskich Reminiscencji Teatralnych; reżyser kilkudziesięciu spektakli w Polsce w teatrach instytucjonalnych i nieinstytucjonalnych, aktorka, absolwentka PWST w Krakowie; zadebiutowała w „Lunatykach” w reżyserii Krystiana Lupy w Starym Teatrze w Krakowie; za działalność artystyczną otrzymała wiele nagród, m.in.: nagrodę aktorską na Festiwalu Teatralnym Talia w Tarnowie za rolę Meli w spektaklu „Moralność Pani Dulskiej” (1998) i nagrodę za reżyserię spektaklu „Szyc” na Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym Pierwszy Kontakt w Toruniu (2011); w 2011 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za projekt teatralny „Levin i inni – sceny z życia”.

Monika Kufel – założycielka Teatru BARAKAH; w latach 2015-2016 dyrektor Krakowskich Reminiscencji Teatralnych; aktorka i scenograf i kostiumograf w teatrach instytucjonalnych i nieinstytucjonalnych; absolwentka PWST we Wrocławiu; w 2012 otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za projekt „Twarzą w twarz, czyli teatr jednego aktora”; laureatka licznych nagród za działalność artystyczną, w tym za debiut na 33. OFTJA we Wrocławiu za autorski monodram pt. „Szafa” (2004), nagrody Ministra Kultury na Międzynarodowym Festiwalu „Aktor Europy” w Macedonii (2004), wyróżnienia na Festiwalu Teatrów Niewielkich w Lublinie (2005) oraz II nagrody na Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku (2007).

Bartłomiej Kwiatkowski – absolwent krakowskiej PWST na Wydziale Aktorskim; współpracuje z Teatrem BARAKAH, Gliwickim Teatrem Muzycznym, Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem Nowym w Słupsku, Teatrem Wierszalin; uczestnik warsztatów teatru fizycznego w Rennes (Francja) podczas festiwalu „Les tombees de la nuit”; asystent Jacka Tomasika podczas zajęć w krakowskiej PWST; prowadził zajęcia na podstawie „Podręcznika dla aktorów” Stephena Booka, warsztaty teatralne dla Teatru Tintilo w Warszawie i w Teatrze BARAKAH; współtwórca 2. edycji rezydencji artystycznej AgitLab (Portugalia) podczas festiwalu AgitAgueda; fragmenty jego pracy mgr na temat pedagogiki w szkołach artystycznych znalazły się m.in. w „Zeszytach Naukowych” PWST – „Jan Peszek i Haim Ginott – metody pedagogiczne”, / „Memento vivere” – Z Janem Peszkiem rozmawia Bartłomiej Kwiatkowski”; odtwórca roli Diabła w spektaklu „Dziady – Noc druga” Teatru Wierszalin podczas 8. Międzynarodowej Olimpiady Teatralnej w Indiach (Nowe Delhi i Czandigarh).

Katarzyna Kleszcz – instruktorka tańca i choreograf, współpracuje m.in. z Teatrem BARAKAH i Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie; zajmuje się różnymi stylami i technikami tańca, począwszy od jazzu i lirycalu, a skończywszy na new stylu i housie; wraz z grupą WENA X, zdobyła mistrzostwo polski w kategorii „hip- hop”; miała okazje szkolić się u najlepszych choreografów na świecie w takich miejscach jak Pineapple Dance Studio w Londynie czy Broadway Dance Center w Nowy Jorku; ukończyła Gerlev P.E Sport Academy oraz Oure Academy for Sport and Performance w Danii (Street Dance/ Modern Dance); ostatnio współpracowała przy takich projektach jak spektakl „White Lies” w Dani oraz „Michael Jackson Symfonicznie” w większych miastach Polski; współtworzy zespół Art Color Ballet.

Karol Wilkoszewski – muzyk specjalizujący się w etnicznych instrumentach perkusyjnych; kształcił się u źródeł – w Afryce i Azji, m. in. na Akademii Muzycznej w Jaipurze, w Indiach oraz na wielu lekcjach prywatnych; jest polskim artystą Meinl (największa w Europie firma produkująca etniczne instrumenty perkusyjne); robił pokazy dla telewizji, w tym dwukrotnie dla programu „Podróże z Żartem”; był artystą tygodnia portalu Interia.pl i wykonawcą miesiąca portalu Muzzo.pl; prezes stowarzyszenia Miłośników Kultury Etnicznej Etnica, administrator wortalu i forum Djembe.pl, tłumacz etnomuzykologiczny związany z wydawnictwem Universitas i organizator kilku festiwali; współpracuje z Teatrem BARAKAH przy organizacji warsztatów bębniarskich.

Edyta Piotrowska – graficzka, ilustratorka; absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Weronika Mikosz

Dokumentacja fotograficzna: Piotr Kubic