The Freuders

 

Zespół The Freuders powraca z wznowioną trasą koncertową i w końcu może zaprezentować na żywo materiał z ostatniej płyty „Warrior”! Wszystko w ramach cyklu autorskich występów WARRIOR: RIOT ACT vol. 2. To połączenie premiery płyty, spektaklu, koncertu i performance’u pełnego doznań audio oraz video. Ćwiczenia z barierkami, WF na pierwszej linii barykady. Spotkanie, rozmowy, występ, soundcheck i gangbang w jednym.

Do tej pory The Freuders zaistnieli w świadomości słuchaczy przede wszystkim dzięki swoim żywiołowym, głośnym i emocjonalnym występom na żywo m. in. na Męskim Graniu, Soundrive Festivalu, Fląder Festiwalu, Cieszanów Rock Festiwalu czy grając na antenie radiowej Trójki w Studio im. Agnieszki Osieckiej. Minimalistyczny kolektyw muzyczny stawiający na solidność sekcji rytmicznej, zalany gitarowym sosem, doprawiony szczyptą charyzmatycznych wokali. Delikatny zapaszek cmentarza albo emanacja czarnej dziury. Muzyczne połączenie Dennisa Rodmana i twórczości Salvadora Dali. Chłodno i bez przebaczenia.

RECENZJE:

Wojownik jest ciężki do zaszufladkowania. Zespół umiejętnie wije się pomiędzy różnymi wpływami, by utrudnić robotę pismakom, lubującym się w nadawaniu nazw i segregacji gatunkowej. Dla mnie The Freuders wraz z nowym dziełem znalazł się gdzieś na granicach alternatywnego rocka, prog metalu i debiutu mistrzów z Tool, czyli do takiego ambitniejszego, zeschizowanego metalu.
kvlt.pl | Marcin Brzeźnicki | 5.09.2021

Granie zabójczo przebojowe, ale na tyle wyrafinowane, by wracać do tych piosenek wiele razy. Muzycy przyznają się do inspiracji Red Hot Chili Peppers i Toolem, ale na szczęście wpływy pobrzmiewają tylko gdzieś w tle.
Teraz Rock | Wiesław Weiss | nr 07/2020

Muzycznie jest ciekawie i bogato. Mi osobiście najbardziej podchodzi utwór zatytułowany „Maria Stuart” z gitarowymi zagrywkami, których nie powstydziłby się Marilyn Manson (propsy również za pomysłowe partie basu). Wtedy, gdy grupa wpuszcza do swoich kompozycji odrobinę szaleństwa, stają się one dla mnie najbardziej przekonujące.
Wojciech Kałuża | Metal Hammer Polska | nr 350 08/2020

Klasyczne rockowe wydawnictwo(…) Poza promującym płytę „Hannibalem” warto także zatrzymać się przy kawałku „Pulse” ze swoistym wokalnym dialogiem Tymona Adamczyka.
wysokie obcasy extra | Joanna Wróżyńska | lipiec 2020

LINKI:
Facebook
Instagram
strona www